Dressed by Tiffanys
de perfecte outfit dankzij een persoonlijke winkelservice

Kledingwinkel Tiffanys is intussen 50 jaar. De eerste van de 15 vestigingen opende in Mechelen, het tweede filiaal kwam in 1970 naar Sint-Niklaas. De multimerkenwinkel is nog altijd een onomstootbare waarde, met broer Philip en zus Nathalie als vernieuwende zaakvoerders. De klant staat centraal. En dat al meer dan 50 jaar lang.

Wat vijftig jaar geleden begon als een kleinschalig en geïmproviseerd project, groeide uit tot een succesvolle familiezaak. “Onze papa, Jan, was met de auto op weg naar een examen, toen hij in panne viel. Tijdens het wachten op de herstelling, wandelde hij door de winkelstraat van Mechelen en zag er een pand te koop staan. Niet veel later begon hij er de eerste Tiffanys winkel, samen met onze mama”, vertelt Nathalie.

Winkelen moet vandaag een ervaring zijn, niet zomaar een betekenisloos tripje naar een anonieme winkel.

In de vijftig jaar van het bestaan van de winkel is zowat alles in de retailsector veranderd. Het familiebedrijf evolueerde altijd zo veel mogelijk mee met de wensen van de klant. “Winkelen moet vandaag een ervaring zijn, niet zomaar een betekenisloos tripje naar een anonieme winkel. We organiseren allerlei evenementen, zoals avondshopping, waarbij de klant kan zien hoe de kleding valt op een levend model. We spelen uiteraard ook vlotjes in op sociale media en we hebben ook een webshop, een 24/7-etalage”, licht Philip toe.

In beide winkels werkt al meer dan dertig jaar dezelfde shopmanager. Zo’n vaste, herkenbare waarde is van onschatbaar belang.

Klantvriendelijkheid is net zo belangrijk als goeie marketing. “We willen de klanten een thuisgevoel geven. Het helpt uiteraard dat we een familiebedrijf zijn en dat er een ongedwongen sfeer hangt. Maar onze belangrijkste ambassadeurs zijn de stylisten. Sommige mensen werken al decennialang voor ons, zij zijn samen met het bedrijf geëvolueerd en begrijpen onze kernwaarden als geen ander. In beide winkels bijvoorbeeld, werkt al meer dan dertig jaar dezelfde shopmanager. Zo’n vaste, herkenbare waarde is van onschatbaar belang voor een aangename shopervaring.”

Er is niets zo leuk dan dat ze achteraf komen zeggen dat ze elk stuk enorm veel hebben aangehad.

Zo biedt Tiffanys ook gratis personal shopping aan. Na een kort intakegesprek, maakt de stylist van Tiffanys een rekje klaar met kledingstukken, aangepast aan het figuur of type van de persoon in kwestie. “Het spaart de klant gewoon echt tijd uit. En die nauwkeurige voorbereiding is belangrijk voor ons. Het is voor ons ook wel van belang dat de klanten hun budget goed besteden. We willen dat een ensemble doordacht is gekocht. Daarom krijg je 200% de aandacht die je wil, en zo koop je enorm bewust kleren”, verduidelijkt Nathalie.

Deel het verhaal van Nathalie en Philip

Andere verhalen uit de buurt

De ondernemers in je stad of gemeente hebben vaak een grotere impact op hun omgeving dan je zou denken. Ontdek hier de verhalen achter de ondernemingen in jouw buurt.

Ontdek een ander verhaal over

Ontdek alle verhalen