King George
creatieve communicatie en beleving

King George is een succesvol, creatief agentschap dat zichzelf profileert in digitale marketing, PR & influencer relaties, grafische vormgeving en interieurontwerp. Ze combineren heel wat diensten in één huis en doen dat heel bewust met de vinger aan de pols van de steeds veranderende wereld. Sinds kort baten ze ook een café en een evenementen locatie uit in de buik van hun kantoren en versterken daarmee hun engagement naar hun thuisstad toe.

Nicolas Block was zeven jaar lifestylejournalist en schreef o.a. voor Weekend Knack & Actief Wonen. Hij was gedurende twee jaar hoofdredacteur van het hospitality magazine Venuez en is met zijn bureau King George de drijvende creatieve kracht achter o.a. Balls&Glory en merken als Mercedes Benz en Kinepolis. King George noemt zichzelf “the mad creative agency”, waarmee de royals aanduiden dat creativiteit altijd de saus is waarmee ze werken: “Creativiteit is meer dan ooit nodig, maar op een manier dat alles klopt, van a tot z. We gaan vaak op reis, om in wereldsteden trends en ontwikkelingen te ontdekken en ons te laten inspireren.” Die creativiteit leverde al enkele awards op wereldniveau op: van interieurs voor winkels en horeca over eventawards tot bekroonde guerrilla-acties. “We proberen onze naam van ‘mad creative agency’ dan ook alle eer aan te doen”, aldus Nicolas Block.

Gezien we voor veel klanten ‘beleving’ verkopen, leek het ons ook opportuun om het goede voorbeeld te geven en een heus horecapunt, event en meetingspaces samen te brengen

Naast het creatieve agentschap, bouwde King George eveneens een evenement locatie en een lunchcafé uit in hun gebouwen – een voormalige tapijtenfabriek – in thuisstad Sint-Niklaas. “Na twee jaar verbouwen, hadden we 1.000 m² oppervlakte gespreid over drie verdiepingen. Ontzettend groot om alleen bureauruimte voor 23 medewerkers in onder te brengen. Gezien we voor veel klanten ‘beleving’ verkopen, leek het ons ook opportuun om het goede voorbeeld te geven en een heus horecapunt, event en meetingspaces samen te brengen,” vertellen oprichter Nicolas Block en zijn partner Liesbeth Van Wachbeke. Het ‘King George Café’ is een lunch-, koffie- en aperobar met een verrassend mooie inrichting. Die inrichting leverde hen vorig jaar in Londen zelfs een internationale award voor “mooiste café interieur van de wereld” op. “We wilden geen hipsterbar of een ruimte volgestouwd met Scandinavisch design. Het moest een plek worden die zijn gelijke niet kent. Hiermee tonen we waarvoor King George staat: van inrichting over grafiek tot socials. Het is de eerste kennismaking en touchpoint voor al onze klanten en wijzelf hangen na het werk ook graag eens aan de toog,” lacht Nicolas. Naast het cafe is er nog een event hall die gehuurd kan worden door bedrijven of particulieren voor events. “Het fijne van dit concept is dat de medewerkers hun kantoren mooi verweven zit in het geheel en er altijd leven is in de brouwerij. “Die wisselwerking zorgt vaak voor verrassende inzichten en ontmoetingen,” besluit Block.

We wilden geen hipsterbar of een ruimte volgestouwd met Scandinavisch design. Het moest een plek worden die zijn gelijke niet kent.

Deel het verhaal van Nicolas

Andere verhalen uit de buurt

De ondernemers in je stad of gemeente hebben vaak een grotere impact op hun omgeving dan je zou denken. Ontdek hier de verhalen achter de ondernemingen in jouw buurt.