De Ruyte Kappers
een persoonlijke service

Naar de kapper gaan is volgens Laurence De Ruyte een “ik” moment te midden van alle drukte. Met haar team streeft ze ernaar om haar klanten dat persoonlijk verwenmoment te geven. En dat doet ze op een verrassende manier. Naast uitstekend stylingadvies in het kapsalon, kan je bij De Ruyte Kappers ook terecht voor een gin-tonic en een hapje. De combinatie van een kapsalon en een bar wordt goed gesmaakt in Sint-Niklaas. 

De Ruyte kappers is al meer dan veertig jaar een vaste waarde in Sint-Niklaas. Laurence De Ruyte staat aan het roer van de zaak: “We zijn een echte kappersfamilie, waar we de liefde voor het kappersvak al generaties aan elkaar doorgegeven”, aldus Laurence. “Met persoonlijk en praktisch advies gaan we op zoek naar een natuurlijke look die echt bij de klant past. Het is ook belangrijk dat je die look thuis makkelijk kunt herhalen”, voegt Laurence toe. 

We willen een plek zijn waar iedereen mooi wordt en zich mooi voelt.

De Ruyte Kappers wil een plek zijn waar iedereen mooi wordt en zich mooi voelt. “Net daarom speelt ons team een cruciale rol: ze luisteren naar de wensen en de behoeftes van onze klanten; ze geven hen een gastvrij gevoel en verlenen uitstekend advies aan iedereen”; aldus Laurence. “We willen hier een plek creëren waar mensen even de tijd kunnen nemen om te ontspannen; een rustmoment in te lassen en even een ‘ik-moment’ te vinden te midden van alle drukte”, verduidelijkt Laurence.

We willen het kappersvak in zekere zin heruitvinden en opwaarderen.

Je kunt bij De Ruyte Kappers ook binnenspringen om aan de bar of aan een tafeltje wat bij te praten of iets te lezen, met een cappuccino, gin-tonic of zelfgemaakte citroenlimonade. Er is ook een menukaart met de dagelijkse suggesties zoals granola met vers fruit, soep, taart en broodjes. Dit is een toonbeeld van samenwerking met lokale collega-ondernemers. Zowel de soep en de broodjes die er geserveerd worden als de meubels die je in de zaak vindt, zijn allen afkomstig van andere zaken uit Sint-Niklaas.

“Dit is een compleet nieuw concept, waaraan we lang hebben gewerkt. We willen het kappersvak in zekere zin heruitvinden en opwaarderen”, licht Laurence toe. “Voor vele mensen is het kappersbezoek tegenwoordig een verplichte ‘nutsvoorziening’ geworden, terwijl het vroeger voor velen een verwenmoment betekende.” Daar willen Laurence en haar team opnieuw verandering in brengen en ervoor zorgen dat een bezoekje aan de kapper opnieuw een beleving wordt.

Deel het verhaal van Laurence

Andere verhalen uit de buurt

De ondernemers in je stad of gemeente hebben vaak een grotere impact op hun omgeving dan je zou denken. Ontdek hier de verhalen achter de ondernemingen in jouw buurt.