BoardX
avontuur en plezier voor jongeren en hun familie

BoardX is een reisorganisatie die als missie zoveel mogelijk mensen in contact wil brengen met ’extreme’ sporten, in het bijzonder het golfsurfen. Daar kan zij uiteraard enkel in slagen als deze sport op een laagdrempelige manier aangeboden wordt. Een surfspot waar niet enkel gevorderden, maar ook beginners kunnen (leren) surfen, aangepaste surflessen met deskundige coaches, een zomers kamp dat tot de verbeelding spreekt, een heel gevarieerd weekprogramma en vooral een superenthousiast monitorenteam zorgen ervoor dat iedereen aan zijn of haar trekken komt.

Ook Kim kreeg op een dag de smaak van het surfen te pakken. Hij ging eerst zelf als deelnemer mee met BoardX, werd daarna monitor en kampleider en is nu zelfs zaakvoerder van het Leuvense bedrijf dat verschillende surfkampen heeft in Frankrijk en Spanje.
Kim was meteen verkocht en droomde er al snel van om van die passie zijn job te maken. De gedrevenheid die hij bij de oprichters van BoardX voelde, kreeg hij al snel mee en zorgde er tevens voor dat hij de fakkel met plezier overnam en zelf aan het roer kwam te staan van de organisatie waar hij zelf al zoveel zalige tijden had beleefd.

Wij willen onze deelnemers een onvergetelijke vakantie bezorgen en hen tegelijkertijd op een laagdrempelige manier in contact brengt met onze favoriete boardsporten.

En dat is het opmerkelijke aan deze KMO: ieder personeelslid is ooit begonnen als deelnemer op de kampen. Ze groeiden door van monitor, surfcoach, kampcoördinator,… tot vaste werknemer. En Kim dus zelfs tot CEO. Deze aanpak én de aanwezigheid van het kantoorpersoneel op de locaties zelf, zorgt voor een grote affiniteit met het product en dat iedereen over de hele lijn enorm betrokken is met het ganse gebeuren: van de uitwerking van de verschillende concepten, de monitorenwerking en het beleid op de locaties tot de logistieke voorbereiding, het bouwen van de kampen en zelfs het bereiden van de maaltijden voor de deelnemers. 

Deelnemers die als kind op BoardX surfvakantie kwamen, komen nu met hun gezin terug naar de family surfcamps.

Op die manier slagen zij erin om zowel nauwlettend van A tot Z toe te kijken op de kwaliteit van hun reizen als de afstand tot de klant (en hun ouders) tot een minimum te herleiden. En het is deze persoonlijke benadering die vertrouwen schept en het succes van de organisatie mee heeft bepaald. Intussen hebben ze de laatste jaren veel doelen bereikt: een eigen domein en strand opgezet nabij Bordeaux, family surfcamps in het leven geroepen en een sterk groeiend aanbod van stages en incentives voor scholen en bedrijven. Als volgende stap dromen ze ervan om ook op de internationale markt een plek verdienen.

Deel het verhaal van Kim

Andere verhalen uit de buurt

De ondernemers in je stad of gemeente hebben vaak een grotere impact op hun omgeving dan je zou denken. Ontdek hier de verhalen achter de ondernemingen in jouw buurt.