100.000 Hemden
een perfecte pasvorm en service

Annick heeft met 100.000 Hemden een van de oudste zaken in Hasselt in handen. De zaak bestaat al van 1882. Ze voorziet mannen en vrouwen al tientallen jaren van hemden en pulls en maakt er een erezaak van dat elk stuk perfect moet passen. Annick nam de zaak van haar tante over en begon aan haar ondernemersavontuur zonder enig kapitaal. Haar uitstekende service, warme uitstraling en kwalitatieve producten zorgen ervoor dat klanten blijven terugkomen.

“Mijn tante en ik zijn in 1985 gestart met 100.000 Hemden. Zij werkte er toen als gerante. Ik was zelf verkoopster in een andere kledingzaak in Hasselt. Toen 100.000 Hemden stopte, besliste ik om de zaak over te nemen. Sindsdien werk ik hier met hart en ziel”, aldus Annick. Annick begon aan het avontuur zonder enig kapitaal. “Ik ben een lening aangegaan voor de aankoop van het interieur. De vroegere eigenaar van de winkel had een fabriek waar hij hemden en pullovers maakte. Ik betaalde hem wat ik verkocht en zo kwam er stilaan wat geld in het laatje”, lacht Annick.

Vriendelijk zijn kost niets maar geeft je wel veel terug.

Annick vindt het heel belangrijk om haar klanten in de watten te leggen. “Mannen winkelen niet graag. Passen doen ze al helemaal niet. Maar als je ze over de vloer krijgt en je ze een koffietje of cava’tje aanbiedt, dan voelen ze zich wat beter op hun gemak. En dan staan ze gemakkelijker open voor iets nieuws”, aldus Annick. “Mannen zijn zich veel bewuster van hun voorkomen dan vroeger. Ze willen er goed uitzien en staan ook vaker zelf in voor het strijken van hun hemden. Als ik hen laat zien hoe strijkvriendelijk onze hemden zijn, dan kunnen ze zich daar wel iets bij voorstellen”, lacht Annick. Annicks warme uitstraling en vlotte babbel, hebben ertoe bij gedragen dat heel wat klanten terugkomen naar de zaak. “Persoonlijk contact wordt tegenwoordig vaak vergeten. Vriendelijk zijn kost niets.”

Als ze mijn winkel buiten wandelen, dan zijn ze perfect gekleed zonder er zelf over te moeten nadenken.

Annick heeft een uitstekend oog als het gaat over pasvorm en maat van hemden en beseft dat slechts heel weinig mensen perfect vallen in een standaardmaat. “Ik meet al mijn klanten op. Er zit zoveel verschil in de pasvorm van een hemd, dat een maat soms weinig zegt. Ik geef hen graag een assortiment hemden waarvan ik weet dat ze hun model en persoonlijke stijl zullen flatteren”, licht Annick toe. Voor Annick moet alles perfect passen. “Als het niet past, dan verkoop ik het niet. Wanneer mijn klant bijvoorbeeld uit het pashokje komt, dan vraag ik hem altijd om even te gaan zitten. Als het hemd dan aan de knopen open gaat staan, dan past het niet en suggereer ik toch om een ander aan te trekken. Door mijn ervaring let ik op zulke dingen. En ik denk dat mijn klanten me daar heel dankbaar voor zijn. Als ze mijn winkel buiten wandelen, wil ik graag dat ze perfect gekleed zijn zonder er zelf over te moeten nadenken. Zo heb ik het graag”, besluit Annick.

Deel het verhaal van Annick

Andere verhalen uit de buurt

De ondernemers in je stad of gemeente hebben vaak een grotere impact op hun omgeving dan je zou denken. Ontdek hier de verhalen achter de ondernemingen in jouw buurt.

Ontdek een ander verhaal over

Ontdek alle verhalen